Handleiding voor het instellen van Outlook for Mac 2011 en hoger op basis van POP3/IMAP

    1. Open Outlook en klik linkboven in op Outlook, kies vervolgens voor Eigenschappen/Preferencesmout1
    2. Kies in het geopende scherm voor Accounts
    3. Kies in het volgende scherm voor E-mail Account
      mout2
    4. Vul bij E-mail address: uw volledige e-mailadres in (naam@uwdomeinnaam), bij Wachtwoord/Password uw bijbehorende wachtwoord en bij Gebruikersnaam/Username uw volledige e-mailadres
    5. Maak uw keuze uit IMAP of POP en vul de gegevens in aan de hand van onderstaande instructies
      Vul bij het Inkomende server/Incoming servermail.uwdomeinnaam in en zorg dat de poort op 110 staat.
      Vul bij het Inkomende server/Incoming servermail.uwdomeinnaam in en zorg dat de poort op 143 staat.

      Weet je niet of je POP3 of IMAP4 moet kiezen? Neem hier eens een kijkje.
    6. Vul bij Uitgaande server/Outgoing server: mail.uwdomeinnaam in, vink beide opties aan, wijzig de poort naar 465 en klik op Account toevoegen/Add Account. Als het verzenden niet werkt met 465 probeer het dan met 587
      mout3
    7. Open de account eigenschappen opnieuw en klik op Meer opties…/More options… , vul hier bij Authenticatie/Authentication: Gebruik inkomende server gegevens/Use incoming server info in en klik op OK
      mout5
    8. Wanneer u een eerste e-mail stuurt krijgt u onderstaande melding over een verbindingsprobleem, u kunt deze melding accepteren door op Doorgaan/Continue te klikken, uw e-mail zal nu verzonden worden
      mout4
    9. U heeft de e-mail succesvol ingesteld